Opis zajęć

Joga ogólna

Joga ogólna to zajęcia wywodzące się w największej mierze z metody BKS Iyengara, ale kładące dodatkowy nacisk na równoważenie wzmacniania i rozciągania w praktyce. Ćwiczenia są dobierane do indywidualnych możliwości uczestników. Każde zajęcia obejmują asany z grup pozycji stojących, siedzących, skrętów, łagodnych wygięć i skłonów oraz wprowadzenie do pozycji odwróconych. W razie potrzeby stosujemy pozycje zastępcze, korzystamy z pomocy: wałków, koców, pasków i kostek, by ułatwić wchodzenie i przebywanie w pozycjach w poszukiwaniu głębszego rozluźnienia całego ciała.

Sesje jogi ogólnej są różnorodne, zawierają elementy dynamiczne, rozwijające siłę i wytrzymałość, ale zawsze uzupełniane są sekwencjami służącymi pogłębianiu elastyczności, pracy z oddechem (między innymi dzięki pranayamie) i świadomości ciała. Spokojniejsze partie lekcji prowadzą do wyciszenia i końcowego relaksu, który sprzyja wglądowi w siebie, głębokiemu rozluźnieniu i praktyce uważności.

Joga dla kręgosłupa

Joga dla kręgosłupa stanowi specjalnie dobrany zestaw ćwiczeń i asan na podstawie współczesnej wiedzy medycznej, zwłaszcza osteopatii i fizjoterapii, w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem Wschodu.

Praktyka ta skierowana jest do wszystkich osób bez względu na płeć, wiek i sprawność fizyczną. W szczególności zapraszamy osoby, które doświadczają bólu pleców, kręgosłupa, bioder, kolan lub napięciowych bólów głowy.

Praktyka skoncentrowana jest również na ćwiczeniu mięśni dna miednicy, zarówno ich rozluźnieniu, jak ich wzmocnieniu.

Joga integralna

Podczas zajęć jogi integralnej łączę różne ścieżki, czerpię z różnych szkół i stylów jogi. Staram się wybrać to, co jest najlepsze dla uczestników. Zajęcia w dużej mierze opierają się na jodze Iyengara, precyzyjnym wykonywaniu asan i pozostawaniu w nich na kilka lub kilkanaście oddechów. Jednocześnie jest w nich też dużo dynamiki podczas rozgrzewki, dynamicznych wejść do pozycji, powitań słońca i vinyas. Znajdziesz tu wszystko, co pomoże Ci wzmocnić ciało, zwiększyć odporność, a jednocześnie zrelaksuje umysł i pozostawi w Tobie spokój i poczucie mocy.

Joga Vinyasa

Na zajęciach Vinyasy spokojnie i płynnie przechodzimy między pozycjami. Łącząc ruch z oddechem, rozgrzewamy całe ciało, dotykamy wszystkich stawów, otwieramy biodra i klatkę piersiową. Zajęcia pozwolą Ci poczuć przypływ energii i sił witalnych – i poczuć się dobrze w swoim ciele. Praktykując to, co namacalne, rozwijasz to, co subtelne. Vinyasa Flow to zajęcia odpowiednie dla osób na każdym poziomie zaawansowania.

Yin Yoga

Yin joga to spokojna, pasywna praktyka, podczas której ćwiczymy wolne, swobodne ruchy, podążając i słuchając ciała. Pozostajemy w pozycjach dłużej, aby pracować z głębokimi tkankami i powięziami, rozluźnić i wzmocnić ciało na głębokim poziomie. Pracujemy z głęboką strukturą ciała, co ułatwia głęboki relaks i podniesienie witalności. 

Joga Warszawa - OneYoga

Kiedy cały świat wokół nas goni, działa, osiąga cele, jest w aktywnej energii YANG, te zajęcia oferują możliwość głębokiej regeneracji, odpoczynku i zasilenia w spokojnej, relaksującej energii YIN. 

Są odpowiednie dla każdego, pomagają obniżyć poziom stresu, równoważyć hormony, głębiej połączyć się ze sobą oraz uwolnić stare schematy mentalne i emocjonalne.

To prosta, cicha praktyka, ale działa bardzo głęboko i pomoże Ci wyjść ze strefy komfortu zarówno w ciele, jak i umyśle. 

Jej magia polega na tym, że ćwiczymy zawsze trochę poniżej naszych możliwości, ale pozostajemy w każdym ćwiczeniu dłużej niż w innych, bardziej dynamicznych ścieżkach jogi, zauważamy subtelne doznania i rekonfigurację wewnątrz struktury powięziowej ciała, dzięki czemu pozwalamy na rozluźnienie i regenerację na głębszych poziomach. To niemal tak, jakby całe ciało medytowało.  

Nazwa “yin joga” wywodzi się z tradycji taoistycznej, w której świat opiera się na równowadze dwóch energii yang i yin. Yang to ruch, światło, ciepło, to, co aktywne, słoneczne i męskie. Esencja działania. Yin to spokój, bezruch, ciemność, to, co pasywne, księżycowe i kobiece. Esencja bycia. Do pełni potrzebujemy obu tych energii, ale nasz współczesny świat zwykle działa w energii Yang i ma niedosyt energii Yin. Na tych zajęciach możesz ją uzupełnić.

Joga Kundalini

Joga kundalini wywodzi się z mistycznej tradycji starożytnych północnych Indii. Praktyka kriji, asan, pranajamy, medytacji oraz mantr ma na celu obudzenie świadomości, rozpuszczenie wewnętrznych blokad i wniesienie do życia radości.

Udostępniona ludziom Zachodu w latach 60-tych poprzedniego wieku jest jedną z najbardziej tajemniczych i najdłużej utrzymywanych w sekrecie form jogi. Jogini twierdzą, że stanowi najszybszą metodę transformacji i osiągnięcia oświecenia, a nawet że to, co normalnie zajęłoby 20 lat, dzięki jodze kundalini można osiągnąć w rok. 

Pomimo aury tajemniczości joga kundalini jest jednak przede wszystkim bardzo konkretną techniką, która pozwala nam precyzyjnie zarządzać energią życiową, wpływa na zdrowie, umysł i ciało. I sprawdza się idealnie we współczesnych zabieganych, pospiesznych czasach, wnosząc element uważności i kierując naszą świadomość do wewnątrz.

Dzięki praktyce asan i technik oddychania ciało przechodzi transformację. W mięśniach, stawach, organach wewnętrznych i gruczołach zachodzi zmiana. Ciało fizyczne oczyszcza się z toksyn i pozbywa informacji o przeszłości. Czujesz się świeżo i zdrowo. Doświadczenie praktyki jest bardzo osobiste, ale zwykle każdego z nas konfrontuje z naszymi ograniczeniami. Uczymy się radzić sobie z oporem fizycznym, mentalnym i emocjonalnym. Odzyskujemy wolność ruchu w ciele i w umyśle.

Kundalini to technologia, która z wielką dokładnością zarządza praną – naszą energią życiową. Aura, czyli nasze pole elektromagnetyczne, zostaje doładowane i oczyszczone. Dzięki temu nasze doświadczanie życia zmienia się i staje się lepsze. Jogini – podobnie jak fizycy kwantowi – uważają, że jesteśmy zbudowani z energii, a zarządza nią świadomość. 

Poprzez praktykę medytacji przełamujemy złe nawyki, oczyszczamy umysł i opróżniamy go po to, aby usłyszeć głos intuicji i połączyć się głębiej ze sobą.